Sosiaalisen median mahdollisuudet töissä ja vapaa-ajalla

 

Sosiaalisen median mahdollisuudet töissä ja vapaa-ajalla 








1 - Sosiaalisen median käyttö


Olen käyttänyt paljon eri sosiaalisen palveluita ja todennut että se on tulevaisuudessa ja nykypäivänä todella tärkeä väline yrityksen mainostamiseen ja markkinoimiseen.
 Itse olen katsonut paljon Youtube videoita ja todennut että se on todella hyvä markkinointi väline ja mainostukseen myös todella kätevä.
Youtubessa katsojakunta on todella laidasta laitaan ja sitä käyttää lähes jokainen ihminen joten sieltä ihmisten on helppo löytää videoita ja varmasti seuraavat jos videoilla asia pysyy mielenkiintoisena ja sen tekemiseen on panostettu kunnolla. 

Minulle tuntemattomampi sovellus on TikTok siellä videoiden teko on ilmeisesti helpompaa, mutta videoiden pituus on rajattu. Tämä sovellus on ehkä jopa parempi kuin Youtube koska videoiden teko on nopeampaa ja TikTokin hienous on hämmästyttävän älykäs algoritmi, joka koukuttaa käyttäjänsä salakavalasti. Algoritmi oppii käyttäjänsä kiinnostuksenkohteet todella nopeasti, pidemmällä tähtäimellä myös pelottavan tarkasti. Eli mitä enemmän vietät aikaa sovelluksessa, sitä osuvampaa sisältöä myös saat joten tämä olisi varmasti hyvä vaihtoehto yrityksen mainostamiseen koska sieltä voisi löytyä potenttiaalisia asiakkaita helposti algoritmi takia.

Hyviä esimerkkejä rakennusalan yrityksistä jotka käyttävät sosiaalista mediaa paljon ovat:

Timpurilta Talo: https://www.youtube.com/channel/UCrymwIvrvIjDN4v5OtDtPuw 

Timpurilta Talo Oy on tehnyt jo pitkään erinlaisia videota rakennusalasta ja rakentamisesta. He tekevät lähes viikoittain videoita heidän eri kohteistaa ja rakennusvaiheista. He käyttävät myös aktiivisesti Facebookkia ja Instagramia Youtuben lisäksi. Kanavat on kasvanut hyvää vauhtia Youtubessa heillä on seuraajia lähes 20 000 tuhatta, Instagramissa 9000 tuhatta ja Facebookissa 1.4 Tuhatta seuraajaa. 

Timpurilta talo Oy on varmasti saanut asiakkaita sosiaalisen median kautta ja auttanut yritystä kasvamaan suuremmaksi.

Pläkkärit Oy: https://www.youtube.com/channel/UCuL_bFQcQNvDmRk7vxcQXgw

Pläkkärit Oy kanavaan itse törmäsin Youtuben etusivulla ja päätin tutustua heidän toisiinkin videoihin. He tekevät laadukasta sisältöä mm. Youtubeen, Instagramiin ja TikTokkiin.
Yritys julkaisee videoita ja kuvia aktiivisesti heidän työmailta ja eri rakennusvaiheista. Peltikattojen asennus ja korjaukset ovat varmasti monelle ei niin tuttua hommaa joten videoiden katsominen voi olla monesta ihmisestä kiinnostavaa joten tätä kautta varmasti uusia asiakkaita voi löytyä todella kätevästi kun he näyttävät todella tarkasti työvaiheita ja ammattitaitoaan.

 

2 - Digitaalinen identiteetti ja GDPR

Minun digitaalinen identiteetti.

Olen aktiivinen sosiaalisen median käyttäjä, mutta harvoin julkaisen kuvia tai päivityksiä mihinkään tykkään enemmän seurata muiden tuottamaa sisältöä.
Olen ollut aina tietoinen, että julkaisut jota teen jäävät sinne ja niitä on todella hankala saada internetistä poistettua kokonaan niin en koskaan ole päivitellyt hirveästi itsestäni kuvia tai muuta internettiin.
Olen rekisteröitynyt moneen sosiaalisen median palveluun joten minut löytää Googlettamalla jos lisää esimerkiksi kaupungin nimen perään.
Nimeni on aika yleinen joten pelkällä nimen googlettimesalla ei tullut yhtään osumaa.

Olen kirjautunut moniin eri palveluihin joten minun digitaalinen identiteettini on varmasti monessa paikassa ja olen antanut ehkä vähän turhan moniin palveluihin luvan käyttää tietojani.


3 - CC ja tekijänoikeus









Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sosiaalisen median hyödyntämissuunnitelma

Oppimistehtävä 3

sosiaalisen median mahdollisuudet töissä ja vapaa-ajalla